Sākot ar 2013. gadu Arte Racing, sadarbībā ar holandiešu partneriem, izmantojot to pieredzi un zināšanas, piedāvā kartingu dzinēju stenda pakalpojumus. Mūsu rīcībā šobrīd ir viens no modernākajiem dzinēju regulēšanas stendiem Baltijā, kurā ietilpst:

1. Integrēta dzesēšanas sistēma, kas ļauj uzsildīt dzinēju pirms testa uzsākšanas, tādējādi izslēdzot auksta un nesagatavota dzinēja darbināšanu.
2. Automātiska dzesēšanas škidruma temperatūras kontroles sistēma, kas nodrošina dzinēja darbību nemainīgā temperatūrā visu testa laiku.
3. Atgāzu temperatūras kontroles sistēma.
4. Degmaisījuma sastāva kontroles sistēma.
5. Jaudīga atgāzu izvades sistēma.
6. Automātiska apkārtējās vides kontroles sistēma (gaisa mitrums, temperatūra un atmosfēras spiediens).

Stends 2016. gadā piedzīvoja savu pirmo “upgrade” – tika veikta vadības bloka progarmmatūras maiņa, kontrolieru atjaunošana un sistēmas elektriskās ķēdes slodzes palielināšana. Stenda “upgrade” turpinās – 2017. gadā tika nomainīta bremžmašīna un tās komponentes, kas saisīna testiem nepieciešamo laiku un uzlabo stenda veiktspēju.
Uzsākot gatavošanos jaunajai 2017./2018. gada sezonai Arte Racing piedāvā dzinēju testus. Ja Tu gribi saprast vai jaunajam iegādātajam dzinējam ir potenciāls uzvarēt, ir aizdomas, ka īsti “negriežas” esošais un to jāregulē, tad droši zvani +371 26 29 29 29 un mēs Tev palīdzēsim. Cena atkarīga no veicamo darbu apjoma

IMG_6849_01

*Visām bildēm ir informatīvs raksturs.

Jaunais Rotax Max Evo 125 pirmo reizi darbībā 01.2015.

Pateicoties Ērikam Gasparovičam un dažiem citiem interesentiem, mums bija iespēja vairumā patestēt un salīdzināt jaunos Evo klases dzinējus gan ar vecajiem dzinējiem, gan savā starpā. Mēs nepretendējam uz absolūtu patiesību un šis ir tikai mūsu viedoklis par jauno produktu t.i. Rotax Max Evo sērijas dzinējiem. Ticam, ka Rotax inovācijas ir ieviesis ne tikai peļņas gūšanai, bet arī domājis par patērētāju t.i. braucējiem un mehāniķiem. Pirmkārt attaisot dzinēja kasti uz atsevišķu detaļu marķējumiem ieraugām Made in China. Tas nedaudz pabojā gaidīto pārsteigumu. Vadi un palaišanas mehānisms izskatās ļoti lēti. Sajūtas tādas, ka plastmasas kloķis lūzīs bieži (tas sākotnēji jau nefiksējas visās pozīcijās). Veicot testus nedaudz tika aizķerts ar roku palaišanas slēdzis, kā rezultātā sāk strādāt starteris un griezt dzinēju. Ar to jārēķinās, jo citādi var gūt traumas rotējošajās dzinēja un šasijas daļās. Ir salīdzinoši daudz elektronikas, kas nozīmē, ka rezerves daļu kastē vajadzētu būt līdzi:
1. Starta slēdža palaidējam-relejam, jo pie strāvas pārslodzēm tas būs pirmais elements, kurš pārdegs.
2. ECU blokam, jo tas nav jaucams, kā arī var tikt pārbaudīts tehniskajā kontrolē ar speciālu testeri vai atbilst noteikumiem.
3. Vakuuma regulatoram priekš Jaudas vārsta (power valve – Rotax Senior Max un Rotax DD2 dzinējiem).
Pozitīvi, ka jaudas vārsts ir atvadījies no mehāniskas regulēšanas, kas padara dzinēja regulēšanu par vienu elementu vienkāršāku, jo šeit ir iespējami tikai divi jaudas vārsta atvēršanās varianti t.i. pie 7600 un 7900 apgriezieniem (pēc informācijas rokasgrāmatā). Īsā laikā, nav iespējams spriest par dzinēja ilgtspēju. Salīdzinot jauno un veco dzinēju testus, ir plusi un mīnusi gan vieniem, gan otriem. Labus rezultātus dod jauno un veco dzinēju daļu sinerģija. Nav īsti skaidrs, kāpēc jaunajiem izpūtējiem viens no atbalsta kronšteiniem ir izveidots tik sarežģīts. Mūsu viedoklis, ka vecā konstrukcija ir parocīgāka, jo ērtāk apkalpojama, tajā bija mazāk detaļu mezglā pēc skaita, kas bija lētākas pēc definīcijas. Galvenais secinājums – dzinēji būs jāregulē tāpat kā līdz šim. Bet viss jaunais parasti izraisa zināmu daļu skepses, bet mēs ticam, ka paies kāds gads varbūt divi, dzinēji izslimos bērnu slimības, savukārt Rotax tās ātri novērsīs un iepriekšminētie dzinēji mūs turpinās priecēt sacensībās. Tā kā šogad pēc tehniskajiem noteikumiem varēs lietot praktiski jebkuras dzinēju daļas t.i. trīs veidu izpūtējus, trīs veidu karburatorus, trīs veidu radiatorus, kā arī izmantot gan vecos, gan jaunos jaudas vārstus, tad rādās, ka gads būs jautrs un interesants. Lai visiem jauni atklājumi, ātri apļa laiki un tiekamies trasē.

Jaunais Rotax Max DD2 Evo 3 pirmo reizi darbībā 01.2017.